Achtergrond inleiding

Traject A/B kan ook op locatie worden gevolgd. De inhoud van het traject op locatie komt overeen met traject A/B. De planning en de prijsstelling vinden in overleg plaats en zijn afhankelijk van de groepsgrootte en de mogelijkheden.

Het is ook mogelijk traject A/B op locatie te volgen:

  • IB’s en rekencoördinatoren van verschillende scholen binnen een samenwerkingsverband vormen bij voldoende deelnemers een groep.
  • Schoolbegeleiders binnen een dienst of van verschillende diensten binnen een regio kunnen bij voldoende deelnemers eveneens een groep vormen. 
  • Traject A/B kan ook binnen de school gevolgd worden. De IB’ers en rekencoördinatoren leren hoe ze naar leerkrachten kunnen kijken en hoe ze zo invloed kunnen uitoefenen op de kwaliteitsverbetering van het reken-wiskundeonderwijs van de school. De leerkrachten leren onderwijsbehoeften van hun kinderen in beeld te brengen en daar invloed op uit te oefenen. Er ontstaat een leergemeenschap binnen de school waarin geleerd wordt met en van elkaar met Kijken naar Kinderen als middel. In nieuwsbrief 8 en 11 staan voorbeelden van zo’n traject (De Stuifheuvel, Zeist). 

 

Meer informatie
Voor meer informatie kun je contact opnemen met het Centrum voor Ontwikkeling: 038 – 4257620 of mail ons.