Bouwhuis , B. & Pauw, I. (2012). De cirkel is rond: van het vertellen van waargebeurde verhalen tot het schrijven van een realistisch jeugdverhaal. Veerkracht 9(2),  26-29.

Pauw, I. (2012). De KPZ-onderzoeksprijs 2012. Veerkracht 10(1), 17.

Pauw, I. (2012). Wat leert onderzoek ons? Onderzoek naar effectief leesonderwijs voor zwakke lezers. Veerkracht 10(1), 20-21.

Pauw I. (2012). Narratieve structuren in het verhaal als hart van het reflectieverslag. Paper gepresenteerd op de SLO Genreconferentie 31 oktober 2012, Zeist.

Pauw, I. & Bouwhuis, B. (2012). Door verhalen te vertellen over je leservaringen ontwikkel je je professionele identiteit. In A. Mottart & S. Vanhooren (eds.), Zesentwintigste conferentie Het Schoolvak Nederlands (pp. 7-10). Gent: Academia Press.

Pauw, I. & Bouwhuis, B. Taalvaardiger door verhalen te vertellen in groep 5, te verzinnen in groep 6 en te schrijven in groep 7. Taalunie Implementatieconferentie 13-14 december 2012.

Pauw, I. & Heijmans, J. (2012). Onderzoek voor en door de basisschool. Veerkracht 9(2),  24-25.

Pauw, I. & Hendrikse, P. (2012). Woorden op een goudschaaltje: de woordenschat van aanstaande basisschoolleraren onderzocht. Paper gepresenteerd op de Onderwijs Research Dagen, 2012, Wageningen.

Pauw, I. & Lint, P. van (2012). Ev’n Prakkezer’n. Handleiding narratieve reflectie. Zwolle: KPZ.